مرکز مقالات و آزمونها

ارائه مقالات علمی و پژوهشی و آزمونها

مرکز مقالات و آزمونها

ارائه مقالات علمی و پژوهشی و آزمونها

در این سایت جدیدترین مقالات علمی ، آموزشی ، تربیتی و پژوهشی به همراه سئوالات کنکور و آزمونها ارائه می گردد

متن نوحه شهادت حضرت مسلم بن عقیل ویژه محرم

دوشنبه, ۳ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۲۳ ب.ظ

 متن نوحه از همیشه تنهاتر در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه از همیشه تنهاتر در سوگ شهادت حضرت مسلم

عشق تو کوچه گرد کرد مرا، این منِ از همیشه تنهاتردر غمت ای غم تو عاشق سوز! چشم من کاش هر چه دریاتر شهر در انتظار رؤیت توست، همه از روی بام چشم به راهچون قرار است ماه من روزی، باشی از روی نیزه پیداتر شهر در انتظار رؤیت توست، همه آماده  پذیراییهمه  شهر حاضرند

 

متن نوحه مردم بیعت فروش در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه مردم بیعت فروش در سوگ شهادت حضرت مسلم

شانه های زخمی اش را هیچ کس باور نداشتبار غربت را کسی از روی دوشش برنداشت در نگاهش کوفه کوفه غربت و دلواپسیعابر دل خسته جز تنهایی اش یاور نداشت بام های خانه های مردم بیعت فروشوقت استقبال از او جز سنگ و خاکستر نداشت می چکید از مشک هاشان جرعه جرعه تشنگینخل هاشان میوه

 

متن مداحی طلایه دار عاشورا در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن مداحی طلایه دار عاشورا در سوگ شهادت حضرت مسلم

سلام ما به حسین و سفیر عطشانشکه در اطاعت جانان، گذشت از جانش به آن غریب ترین سربه دار وادی عشقبه «مسلم بن عقیل» و دو نور چشمانش به عزم شب شکن و همّت علی وارشبه صبر و قوّت قلب و شکوهِ ایمانش میان معرکه، چون کوه محکم و نستوهستاده در بَرِ اهریمنان به کف

 

متن نوحه اسیر چشم تو باران در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه اسیر چشم تو باران در سوگ شهادت حضرت مسلم

طلوع کرده شفق در نگاه شعله ورتاسیر چشم تو باران، نسیم در به درت تو از کدام لبِ تشنه قصه می خوانی؟که رودهای جهان گشته اند همسفرت چه بر تو رفت در آن لحظه ای که فهمیدیاز آب و رنگ خیانت پُر است دور و برت چه داغ ها که دلت را پر از شرر

 

متن نوحه قحطی پروانه در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه قحطی پروانه در سوگ شهادت حضرت مسلم

با اینکه روزی داشتی کاشانه در این شهراینجا نیا، دیگر نداری خانه در این شهر یادم می آید تا کجاها کیسه ای نان رامی برد آن شب ها علی بر شانه در این شهر وقتی تمام مردمانش عاقل اند ای عشق!پیدا نخواهی کرد یک دیوانه در این شهر آواره، گشتم کوچه ها را یک یک

 

متن نوحه جرمش چه بود؟ در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه جرمش چه بود؟ در سوگ شهادت حضرت مسلم

کارش میان معرکه بالا گرفته بود شمشیر را به شیوهٔ مولا گرفته بود تنها میان مردم بیعت فروش شهر انبوه کینه دور و برش را گرفته بود دلواپس غریبیِ امروز خود نبود اما دلش به خاطر فردا گرفته بود دیدی که از ارادت دیرینهٔ حسین یک کوفه زخم در بدنش جا گرفته بود با سنگ، پای بیعت او مهر

 

متن نوحه سفیر عشقم در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه سفیر عشقم در سوگ شهادت حضرت مسلم

آمدم تا باشد، کوفیان یار مناما اکنون یاری، نَبود کنار من یا حسین جان بیا، بر سر جسم منتا سرم را نهم، بر دامانت صلی الله علی الباکین علی الحسینمن سفیر عشقم، از سوی شاه دین هدیه ی کوفیان، بهر من خشم و کینیا رب خود حافظ، فرزند زهرا باش خونم را جاری کن، در

 

متن نوحه دست بر سینه شدم در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه دست بر سینه شدم در سوگ شهادت حضرت مسلم

بر سر بام گرفتار به صد شیون و آهمی فرستم چه سلامی به اباعبدلله دست بر سینه شدم رو به بیابانم منتو کجای سفری حیف نمی دانم من این لب پاره فقط ذکر تو گفته ست زیادمن گرفتار توام! کور شود ابن زیاد! کوفه شهر پدرت بود ولی حالا نیستغیر بغض علی از چهره شان

 

متن نوحه ای کاش در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه ای کاش در سوگ شهادت حضرت مسلم

ای کاش نامه ام را از یار می نوشتمدر لحظه فراق از دیدار می نوشتم حالا که با رقیه در راه این دیاریای کاش از خرابه از خار می نوشتم رونق گرفته کار نیزه فروش کوفهباید برایت از این بازار می نوشتم افتاده پیکر من بر زیر پای طفلانمی شد، برایت از این آزار می

 

متن مداحی شرمنده ام در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن مداحی شرمنده ام در سوگ شهادت حضرت مسلم

این کوفیان که منتظر لشکر تواندتنها به فکر بستن بال و پر تواند شد زندگی حرام برای کبوترتدر کوفه فکر کشتن نامه بر تواند شرمنده ام که نامه نوشتم میا حسیناین شهر مست بغض پدر مادر تواند اصلا بهار و باغ به کوفه نیامدهپاییزی اند و سرد و به فکر سر تواند شمشیرهای تازه جنگی

متن مداحی کوچه های بی وفای کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن مداحی کوچه های بی وفای کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

در کوچه های کوفه شدم در بدر حسینطعنه شنیده ام به سر هر گذر حسین اینجا کسی پناه به مسلم نمی دهدآواره ام به کوفه ز شب تا سحر حسین دنیا غریب مثل سفیرت ندیده استغربت نصیب من شده در این سفر حسین سرگرم نیزه ساختن حرفه ای شدندجز این نداشتند گمانم هنر حسین اینجا

 

متن نوحه سرِ بازار در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه سرِ بازار در سوگ شهادت حضرت مسلم

تن بی سر شده چون بیکس و بی یار شودبازی دست اراذل سر بازار شود ترسم این است بلایی که سر من امدبین گودال سر جسم تو تکرار شود پوشیه چادر خلخال النگو معجرهمه را کوفه نامرد خریدار شود من ندیدم سر خونی نشده در این شهرکودک و پیر کسی وارد دربار شود سنگ از

 

متن نوحه بزنند سنگ در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه بزنند سنگ در سوگ شهادت حضرت مسلم

دل بیقرار من می تپد از فراق یاریکه نوشته ام بیاید، به دیار بیقراری چو به عشق پا نهادم، همه هستی ام فنا شدتن من به تیغ و شمشیر و سرم به چوب داری دل من ز بی وفایی، سر من ز سنگ کینهبشکسته اند هر دو ز بلای عشق، آری ز لبم بود روان

 

متن نوحه حسین جان در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه حسین جان در سوگ شهادت حضرت مسلم

سر کرده ام چه سخت سحرهای شهر راطی کرده ام تمام گذرهای شهر را هر جا که رفته ام به در بسته خورده امکوبیده ام تمامی درهای شهر را گفتند با تو اند ولی کیسه های زرتغییر داده است نظر های شهر را تمرین رقص و هلهله و جشن می کنندآماده می کنند هنر های

 

متن نوحه غریب و تنها در کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه غریب و تنها در کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

یک نفر گشته گرفتار خدا رحم کندبین یک مشت خس و خار خدا رحم کند آن غریبی که پناه همه عالم بودشد پناهنده به دیوار خدا رحم کند و زمانی که شکستند همه بیعت راکوفه شد بر سرش آوار خدا رحم کند هر کجا رفت فقط تیر سه شعبه می دیدگشت این بار عزادار خدا

 

متن نوحه دارالاماره در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه دارالاماره در سوگ شهادت حضرت مسلم

در کوچه ها پیچید بوی آشنایشبوی غریبی نگاه ردّ پایش در کوچه ای که جبرئیل عرش پیمامی آمد از آن جا صدای بال هایش وقتی اذان می داد در محراب کوفهبوی ولایت پخش می شد با صدایش در پیشواز غربت خود اشک می ریختاز آسمان چشم های با خدایش در مغرب این کوچه های نا

 

متن نوحه شرمنده ام در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه شرمنده ام در سوگ شهادت حضرت مسلم

دارم وصیت می کنم شاید نیاییبا باد صحبت می کنم شاید نیایی دارد مسیرت را نشانم می دهد باداز روی دروازه تکانم می دهد باد با داغ بی اندازه می گِریم که برگرداز بِین این دروازه می گِریم که برگرد با سر میان کوفیان مهمانم آقاتا لحظه ای که می رسی می مانم آقا روزی

 

متن نوحه کوفه میا حسین جان در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه کوفه میا حسین جان در سوگ شهادت حضرت مسلم

نمی دانم کجایی ای که از بی راهه می آییهمین اندازه می دانم که با شش ماهه می آیی همین اندازه می دانم جدا از چاره ات کردمچرا از خانه ی زهرا چنین آواره ات کردم سرِ دارالاماره جان تو جانی ندارم کهتماشایی شدم حالا که دندانی ندارم که بگو تا کوفه ی مولا کُشِ

 

متن نوحه مهمان کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه مهمان کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

مائیم و شهری که هوایم را نداردمن نه هوایِ بچه هایم را ندارد نامرد دیدم باز مردی کردم آقابا این دو کودک کوچه گردی کردم آقا دیدم که خوشحالند خوش ها جمع هستندمظلومِ من مظلوم کُش ها جمع هستند طوعه در این نامردها یک شیر زن بودتنها پناهم خانه ی یک پیرزن بود بیرون زدم

 

متن نوحه حسین من در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه حسین من در سوگ شهادت حضرت مسلم

هر آن کسی که نَدارد به دِل غَم، از ما نیستبه سِرِّ عِشق نَشُد هَر که مَحرَم، از ما نیست غَمِ تو را به دِلِ ما خُدا زیاد کُنَدهر آنکه خواسته اَز تو غَمِ کَم، از ما نیست دَلیلِ خِلقَتِ ما خوردنِ غَمِ عِشق اَستمُخالفِ غَمِ ماهِ مُحَرَّم از ما نیست فَقَط هَوای حُسِینیه را

متن نوحه جان خودت کوفه میا در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه جان خودت کوفه میا در سوگ شهادت حضرت مسلم

صبر کن! شک کرده ام دیگر به خیلی چیزهانامه های کوفه شد، منجر به خیلی چیزها هر چه چشمم گشت دیدم زن صفت در کوچه هاستچشم هایم خورده اینجا بَر، به خیلی چیزها سرصدای چند آهنگر سرم را برده استمی زنند اینجا به روحم ضربه خیلی چیزها سوت و کوریِ در و دیوارشان مصنوعی استمی

 

متن نوحه ندیده وفا در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه ندیده وفا در سوگ شهادت حضرت مسلم

نکرده است به عهدش کسی وفا مسلمرسیده ای به سرانجام ماجرا مسلم علی ندیده وفا از اهالی این شهرنشسته ای به امید وفا چرا مسلم؟ نماز مغرب اگر صد هزار تا باشنددوباره یک نفری موقع عشا مسلم دو چشم مردم این شهر کور خواهد شداگر اشاره کند برقی از طلا مسلم ببین که مردتر از

 

متن نوحه نرخ حیا در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه نرخ حیا در سوگ شهادت حضرت مسلم

امواج طوفانی به جان ساحل افتادای رود جاری، سمت این دریا نیایی نامه نوشتم که بیا، امن است کوفه!ای کاش دستم می شکست آقا، نیایی چشم ترِ امروز من از بی کسی نیستمن سوگوارِ آهِ فردای تو هستم دندان مسلم را شکانده سنگ کینهدلواپس دندان زیبای تو هستم نرخ حیا بسیار ناچیز است در شهرپای

 

متن نوحه یا مسلم ابن عقیل در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه یا مسلم ابن عقیل در سوگ شهادت حضرت مسلم

یقینا آن چنان که زخم دارد التهاب از پیدم آخر رسید و می رسد روز حساب از پی به زیر تیغ می خندم ولیکن گریه بارانمکه دارد خنده گل گریه تلخ گلاب از پی بتاب از مکه بر من. آفتاب. عالم آرا کهشب ظلمانی کوفه ندارد آفتاب از پی اگر چه در به رویم بست

 

متن نوحه درد غربت در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه درد غربت در سوگ شهادت حضرت مسلم

ز درد غربت تو شهر، غرق آهم شدنگاه گرمِ تو از دور در نگاهم شد همین که نام تو بردم شکست دندانمسلام دادم و تنها همین گناهم شد چه زود مردم کوفه عمارتم دادندبلند مرتبه قصری که قتلگاهم شد وفای امت کوفی نماز مغرب بودعشا نیامده این قوم سد راهم شد فریب مردم پیمان شکن

 

متن نوحه رسم وفا در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه رسم وفا در سوگ شهادت حضرت مسلم

روزها می رود و خاطره ها می ماندخاطراتی که به دل مانده مرا می ماند یارها جمله روند و چه فراموش شوندیار من هست همیشه به خدا می ماند گر چه من بی کس و تنها شده ام در این شهراز منِ مانده به ره رسم وفا می ماند طوعه بر یاری من بود اگر

 

متن نوحه تک و تنها در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه تک و تنها در سوگ شهادت حضرت مسلم

نه سپاهی برای من ماندهنه دگر روزگار یار من است کوفیان جا زدند آقا جانمرگ حالا در انتظار من است کوچه در کوچه گریه می کردمتک و تنها غریب مثل علی من خودم ماندم و خودم آقابی کس و بی حبیب مثل علی تشنه بودم ولی دریغ از ابلبم از تشنگی ترک برداشت بهشان رو

 

متن نوحه کوفه بی وفا در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه کوفه بی وفا در سوگ شهادت حضرت مسلم

رونقی دارد عجب بازارشان این روزهابر منِ تنها رسد آزارشان این روزها کوفیان دنبال شمشیرند و پُر کینه شدندفرق کرده یا حسین ابزارشان این روزها عهدها بستند امّا جا زدند این طایفهبی وفایی شد گمانم کارشان این روزها آخرت را دادند و دنیا پرستی می کننددرهم و دینار شد غمخوارشان این روزها نامه هایی که

 

متن نوحه نامه کوفیان در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه نامه کوفیان در سوگ شهادت حضرت مسلم

مرا سفیر فرستاده ای تو، اما حیفبه کوفه نیست کسی همرهِ تو آقا حیف به کوفه نیست کسی منتظر که باز آییحذر کنند ز تو یادگار مولا حیف از آن زمان که تو رفتی مدینه، می گویندکه هست زندگیِ بی شما گوارا حیف! تمام نامه نویسان در انتظار توأندکه خود کنند سرت را به نِی

 

متن نوحه امام غریب قریب ها در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه امام غریب قریب ها در سوگ شهادت حضرت مسلم

آقا سلام می دهم از جان و دل به توتا این که بشنوم «وَ علیک السّلام» را آقا کمی اجازه بده درد دل کنمامّا خودت بگو که بگویم کدام را؟! کوچه به کوچه می روم و گریه می کنماز دست بی وفایی این نانجیب ها گفتم بیا به کوفه پشیمان شدم حسینکوفه میا امام غریب

متن نوحه صحبت مهمانی در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه صحبت مهمانی در سوگ شهادت حضرت مسلم

کوفه را با تو حسین جان سر و پیمانی نیستهر چه گشتم به خدا صحبت مهمانی نیست به خدا نامه نوشتم به حضورت نرسیدآن چه مانده ست مرا غیره پشیمانی نیست کارم این است که تا صبح فقط در بزنمغربتی سخت تر از بی سر و سامانی نیست جگرم تشنه آب و لبِ من تشنه

 

متن نوحه سفیر دلاور در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه سفیر دلاور در سوگ شهادت حضرت مسلم

سفیر اگر بفرستد چه نامه ای بفرستدچه حرف های بدون ادامه ای بفرستد برای اینکه نیایی به دام نیزه و شمشیربه قاتل تو سپرده است نامه ای بفرستد فدای طبع لطیفش که خشک شد، نتوانستبه پیشگاه تو حتی چکامه ای بفرستد به دشمنان قسم خورده یا به مردم نا اهلحسین جان! به که باید ظلامه

 

متن نوحه پیک امام در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه پیک امام در سوگ شهادت حضرت مسلم

انگار در بهشت خدا پا گذاشتیموقتی قدم به مجلس آقا گذاشتیم  در این حسینیه شهدا صف کشیده انداینجا مقدس است که ما پا گذاشتیم  با وحدت عقیده به کثرت رسیده ایماینجا بجای واژه من، ما گذاشتیم شور و شعور ناب حسینی خویش رادر خیمه عزا به تماشا گذاشتیم زانو زدیم اگرچه در این روضه ها

 

متن نوحه جان علی کوفه میا در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه جان علی کوفه میا در سوگ شهادت حضرت مسلم

مسلمم، دار و ندارم را به دار آویختندکینه های بدر و خیبر را سرِ من ریختند دوست و دشمن ز یک وعده بهم آمیختندکوفه را با دِرهم و دینار بر انگیختند بشکند دستم، نوشتم نامه: ای آقا بیاای فدایت جان من، جان علی کوفه میا مُلک ری آمال کوفی شد، رها شد اهلبیتاز مدارِ زندگی

 

متن نوحه نگرانم چه کنم در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه نگرانم چه کنم در سوگ شهادت حضرت مسلم

آه، بدجور مرا کوفه به هم ریخت حسینهمه شهر به یکباره سرم ریخت حسین باورم نیست که آواره شدم در این شهرنیست پنهان ز تو، بیچاره شدم در این شهر تو نبودی که ببینی چه شبی سر کردمتا سحر گریه به تنهایی حیدر کردم باورم نیست که آواره صحرا شده ایباورم نیست که تو یکه

 

متن نوحه مرثیه مسلمیه در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه مرثیه مسلمیه در سوگ شهادت حضرت مسلم

پسر فاطمه افتاده ز پا یاور توپیکرم باد به قربان سر و پیکر تو با تو اینقدر بگویم که دگر کوفه میامی زند موج؛ دورویی، نشود باور تو کوچه هایش چقَدَر مثل مدینه تنگ استبود ذکر لب من نام خوش مادر تو جان زینب تو میا کاش ز ره برگردیبیم دارم به اسارت برود خواهر

 

متن نوحه پریشانم در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه پریشانم در سوگ شهادت حضرت مسلم

چگونه شکر بگویم که زنده ماندم منبه ماه روضه تو خویش را رساندم من چگونه شکر بگویم اجل امانم دادکه باز چشم تر من به بیرقت افتاد چه قدر شور دلم زد به ماه غم نرسمبه زیر سایه این بیرق و علم نرسم به شوق این دهه شور و ماتمت آقاتمام سال شمردم همه نفس

 

متن نوحه بگذر از کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه بگذر از کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

زِراه آمده از خانه خدا برگرداگر خودم به تو گفتم بیا نیا برگرد تو را به حیدر کرار بگذر از کوفهبرای خاطر خیرالنساء بیا برگرد برای قامت اکبر٬ دو تا عبا بردارکه جا نمی شود این تن به یک عبا برگرد خدا به خیر کُند شمر چکمه پوشیدهدر انتظارِ تو اِستاده بی حیا برگرد یزید٬

 

متن نوحه دلواپس زینب در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه دلواپس زینب در سوگ شهادت حضرت مسلم

سیر و سلوک من شده آواره بودنبی چاره بودن با وجود چاره بودن هر کس کسی دارد ولیکن من ندارمکاری به جز زانو بغل کردن ندارم من دوست دارم کوچه گرد شب شدن راشب تا سحر دلواپس زینب شدن را رفتند اما یک نفر دور و برم بودآن یک نفر هم سایه پشت سرم بود

 

متن نوحه سفیر محرمش در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه سفیر محرمش در سوگ شهادت حضرت مسلم

قسمت این بود تا که در کوفهتو علمدار پرچمش باشی اصلا آنجا تو را فرستادهتا سفیر محرمش باشی کوفه دارد دروغ می گویدمردم کوفه اهل نیرنگند اولش دست می دهند و سپسهمه شهر با تو می جنگند عهد و پیمان کوفیان، مسلم!مثل قوم یهود می شکند دل نبندی به مردم این شهربیعت کوفه زود می

متن نوحه اهل نیرنگ اند اینجا در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه اهل نیرنگ اند اینجا در سوگ شهادت حضرت مسلم

این بی مرامان اهل نیرنگ اند اینجاهم کوچه هم پس کوچه ها تنگ اند اینجا زن هایشان هم خبره جنگ اند اینجااطفالشان هم در پی سنگ اند اینجا بر شانه دیوار کوچه تکیه کردمخیلی برای دخترانت گریه کردم هم زجر ها بسیار و هم آزار بسیارهم دست ها سنگین و هم دیوار بسیار حرف النگو

 

متن نوحه پیغام سرخ در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه پیغام سرخ در سوگ شهادت حضرت مسلم

دلم شور می زد که از دور دیدمدو پیغام سرخ از بیابان رسیدند سوارانی از کوفه و غصه هایشکه پیغمبر روضه یک شهیدند رسیدند و از ماجرای تو گفتنداز اینکه نرفتند از کوفه بیرون مگر اینکه دیدند دروازه شهرشده میزبان سری غرق در خون شنیدم که گفتند باز اهل کوفهنمک خورده اند و نمکدان شکستند

 

متن نوحه سوختم در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه سوختم در سوگ شهادت حضرت مسلم

محمل صبرم ز اشک دیده در گل مانده استاز که جویم نسخه درمان که دل درمانده است  خانه بر دوشم هر آن کس که مرا در کوفه دیدیا که در بسته به رویم یا که از خود رانده است  آنقدر شور پذیرایی از تو داشتندهر کسی شمشیر خود را در نمک خوابانده است  سوختم از

 

متن نوحه حج نیمه کاره در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه حج نیمه کاره در سوگ شهادت حضرت مسلم

آقا چه شد که حج شما نیمه کاره ماند شبهای شهر مکه چرا بی ستاره ماند  بار سفر مبند، دلم شور می زند گویا قیامت است،مَلک صور می زند  من خواب دیده ام، سرتان را به نی زدند گرگان تشنه، زوزه کشان لب به مِی زدند  دیدم نسیم شانه به گیسوت می زند مَرهم به زخم گوشه ابروت می

 

متن نوحه با علیک السلام در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه با علیک السلام در سوگ شهادت حضرت مسلم

صبح شد یک طرف سرم افتادیک طرف نیز پیکرم افتاد از روی پشت بام افتادمبا علیک السلام افتادم بدن من شکست خوشحالمسر راهت نشست خوشحالم بی سبب نیست اینکه خوشحالمزن و بچه نبود دنبالم آی مردم سپاه بی نفرمصبح خالی نبود دور و برم حرفی از زخم با پرم مزنیداین همه سنگ بر سرم مزنید

 

متن نوحه کاش نیایی کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه کاش نیایی کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

چه کنم؟ نامه نوشتم که بیایی کوفهکاش برگردی از این راه و نیایی کوفه در شب عید خضابی بکنم مستحب استبسته بر صورت من به چه حنایی کوفه! بین یک کوچه باریک گرفتار شدمکرده بر پا چو مدینه چه عزایی کوفه وای اگر آیه قرآن وسط راه افتدوای آن هم وسط راه چه جایی کوفه!

 

متن نوحه رنگ و بوی غربت در سوگ شهادت حضرت قاسم

متن نوحه رنگ و بوی غربت در سوگ شهادت حضرت قاسم

دردی به دل دارم ولی درد آشنا نیست حرف وفاداری است امّا با وفا نیست  در کوچه ها ﭘﯿﭽﯿﺪه رنگ و بوی غربت جز طوعه در این شهر با من هم نوا نیست  همچون علی من نیز در کوفه غریبم در قلب من جز مهر و عشق مرتضی نیست  ارزان ترین کالاشده شمشیر و نیزه انگار کوفه جز به

 

متن نوحه بانگِ الرّحیل در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه بانگِ الرّحیل در سوگ شهادت حضرت مسلم

آه از دمی که در حرم عترت خلیلبرخاست از درای شتر بانگِ الرّحیل کردند از حجاز، بسیج ره عراقگفتند: «حَسبِیَ اللَّهُ رَبّی هُوَ الوَکیل» با صد هزار آرزو و میل و اشتیاقمی تاختند سویِ بلا از هزار میل می زد فرات موج، پیاپی ز اشتیاقمی گفت و داشت دیده پر از خون چو رود نیل

 

متن نوحه قطعه ای از کربلا در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه قطعه ای از کربلا در سوگ شهادت حضرت مسلم

غربت تو بار غم کوچه ها«سعی» تو در پیچ و خم کوچه ها آه تو در سینه  دیوار بوداشک تو وقف قدم یار بود کوفه چه بی عار و چه بی درد بودبین همه پیرزنی «مرد» بود بخت به وی کرد خطاب این چنین:طوعه به مردانگی ات آفرین! وجه خدا شمع شبستان توستجان حسین است

 

متن نوحه شهید کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه شهید کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

همیشه تا که بُوَد بر لب مَلَک تهلیلهماره تا که بشر راست ذکر ربّ جلیل درود باد به اوّل شهید راه حسینسلام باد به اوّل قتیل نسل خلیل مؤیّد پسر فاطمه، معلّم عشقمحرّم آور ذی الحّجه، مسلم بن عقیل امیر کشور دل، نایب امام حسینکه سیدالشّهدا می کند از او تجلیل به خط عشق و

متن نوحه تکیه به دیوار حسین در سوگ شهادت حضرت مسلم

متن نوحه تکیه به دیوار حسین در سوگ شهادت حضرت مسلم

نقدینه من جان و خریدار حسینم آزاده ام و سخت گرفتار حسینم ای یوسف صدیق کجایی که ببینی من یوسفم و برده  بازار حسینم جان را سپر تیر بلا کردم و گویم شمشیر بیارید که من یار حسینم سرلشگر بی لشکرم و با تن تنها سر بر کف و سرباز فداکار حسینم در پیچ و خم کوچه و بام

 

نوحه بام کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

نوحه بام کوفه در سوگ شهادت حضرت مسلم

هزار شکر، که شد خاک مقدمت، سر منمرا، برای چنین روز، زاده مادر من نمی برم ز تو دل، گر هزار بار عدوجدا کند گلوی تشنه، سر ز پیکر من پس از شهادت من، آروزی من این استکه سر نهند به خاکت، دو طفل بی سر من اگر چه خون ز لبم ریخت، بر تو

 

نوحه تشنه دیدار توام در سوگ شهادت حضرت مسلم

نوحه تشنه دیدار توام در سوگ شهادت حضرت مسلم

جان بر کف بازار توام یوسف زهرا دلباخته دار توام یوسف زهرا  سوگند به خونی که برون از دهنم ریخت من تشنه دیدار توام یوسف زهرا  هر سو بکشانند به هر کوچه تنم را در سایه دیوار توام یوسف زهرا  با آنکه به عشقت پدر پنج شهیدم بی مایه خریدار توام یوسف زهرا  تنها نه همین لحظه که در

 

نوحه میثم تمّار توام در سوگ شهادت حضرت مسلم

نوحه میثم تمّار توام در سوگ شهادت حضرت مسلم

گر چه ای یار، اسیر کف اغیار توامنی گرفتار عدو بلکه گرفتار توام نام تو وِردِ زبانم به سر دار شده ستتو علی هستی و من میثم تمّار توام می زند خصم مرا طعنه ولی غافل از آنبر سرم نیست هوایی که هوادار

  • احمد ذاکر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی